środa, 25 października 2017

Mdina, Golden Bay, Comino i Gozo- czyli co poza stolicą oferuje Malta

Było o maltańskich pysznościach (TU), było o uroczej stolicy (TU), czas na kilka słów i zdjęć z pozostałych miejsc, które udało nam się odwiedzić na Malcie mając do zagospodarowania niewiele czasu.

Mdina

Dojazd autobusem miejskim z Valetty zajmie Wam około 30-40 minut, w zależności od sytuacji na drodze. Autobus zatrzymuje się przed samiuteńkim wejściem na stare miasto.
Do Mdiny najlepiej wybrać się w godzinach porannych. Zwłaszcza jeżeli tak jak my wstrzelicie się z pobytem na Malcie w sam środek sezonu turystycznego. My dotarliśmy tam około 10 rano i dzięki temu mogliśmy w ciszy i spokoju pospacerować oraz poczuć klimat Mdiny zwanej "miastem ciszy". Najlepsze co można tutaj zrobić to najzwyczajniej w świecie zgubić się w tych surowych, aczkolwiek pięknych, wąskich uliczkach. Panuje tam cudowna atmosfera.

Golden Bay

Pisałam już nie raz, że do plażowiczów nie należymy. Aczkolwiek o maltańskich plażach naczytaliśmy się tylu superlatyw, że nie było sposobności by nie wybrać się choćby na jedną z nich. Zwłaszcza, że oprócz plażowania- wybrzeże oferuje również przepiękne trasy spacerowe.
Wybraliśmy Golden Bay. Na samej plaży wytrzymaliśmy godzinę- upał był niemiłosierny, piasek parzył w stopy do tego stopnia, że jedynym słusznym rozwiązaniem  było zwinięcie się w kulkę na leżaku, tak by "wstrzelić się" w powierzchnię cienia, którą dawał wypożyczony parasol- ta wersja była zarezerwowana dla Ani. Kuba wybrał scenariusz bazujący na kąpielach :)

Gozo i Comino- rejs

Punkt obowiązkowy pobytu na Malcie.  Można zrobić to na własną rękę, gdyż Malta (port Cirkewwa) jest bardzo dobrze skomunikowany z wysepką Gozo (port Mgarr). Rejs trwa około 15 minut, a po tym jak już zwiedzicie Gozo, prywatną łodzią możecie podpłynąć na błękitną laguną Comino (TU znajdziecie wszystkie informacje związane z rejsami promem).

Drugą opcją (dla leniwych :) ), na którą zdecydowaliśmy się my, jest całodniowa wycieczka dużym promem, obejmującą rejs ze Sliemy na Gozo, objazdówkę po najważniejszych punktach na wyspie (niegdyś było to Azure Window, ale to już niestety nieaktualne...) oraz krótki pobyt na Comino. Za dodatkową opłatą możliwy jest również rejs motorówką, wpływającą w szczeliny skalne. Wrażenia niezapomniane !
Nawet podczas tak krótkiej wizyty na wyspie możecie poczuć typowo wakacyjny, śródziemnomorski luz :)