poniedziałek, 28 listopada 2016

Bamberg, Norymberga, Drezno

Z uwagi na to, że mieszkamy przy granicy z Niemcami, przez większość życia ten kraj traktowany był przez nas "po macoszemu”. Dopiero kilka lat temu zaczęliśmy poznawać uroki Berlina, w zeszłym roku odwiedziliśmy cudowny Greifswald i Rugię, a w marcu udało się nam połączyć wyjazd służbowy z przedłużonym weekendem i zachwycić się Bawarią i skrawkiem Saksonii, a dokładniej: Bambergiem, Norymbergą i Dreznem.

BAMBERG:

Bamberg odkryliśmy zupełnie przez przypadek. Szukaliśmy noclegu w Norymberdze, ale z uwagi na odbywające się tam w tym terminie targi budowlane- dostępność noclegów spadła niemal do zera. Dlatego wylądowaliśmy na przedmieściach przepięknego miasteczka Bamberg- był to strzał w dziesiątkę !

Bamberg ma bujną i mroczną historię, związaną mi.in. z „polowaniem na czarownice” (ale można ją  prześledzić pytając wuja Google, ja nie będę się zagłębiać w szczegóły, gdyż nadmiar faktów historycznych wywołuje u mnie gęsią skórkę…;))
Nazywany jest „Wenecją Niemiec”, został wpisany na listę UNESCO , to mówi samo za siebie ;) Miasto leży nad rzeką Regnitz, wzdłuż jej brzegu usytuowane są klimatyczne budynki z których zdecydowanie największe wrażenie robi ozdobiony przepięknymi freskami- Stary Ratusz, wyglądający jakby unosił się na wodzie.

Genialne freski

Stary ratusz

Kanały, kanaliki...

Warto się tutaj zgubić ! Momentami można poczuć się jak gdzieś na południu Europy. Wąskie, kolorowe uliczki, ciekawe elewacje, błogi spokój, niebanalne wystawy sklepowe, ach… w takich warunkach to ja mogę wypoczywać...

Jeden z bardziej urokliwych budynków w Bambergu

Na każdym kroku spotkać można artystyczne wystawy sklepowe

Warto również odwiedzić monumentalną Katedrę św. Piotra i Jerzego, jak również Kościół św. Stefana oraz Kościół św. Jakuba. Godny zainteresowania jest oddalony niespełna 7 km od centrum miasteczka, usytuowany na najwyższym z 7 bamberskich wzgórz -stary zamek z 12 wieku.

Bamberg słynie z tradycji piwowarskiej. Najbardziej znane jest bez wątpienia piwo na wędzonym słodzie: Aecht Schlenkerla Rauchbier Märzen – zdecydowanie smak tego miasteczka. Koniecznie trzeba zaopatrzyć się w ten specyfik wracając do domu ;) Każdy znajomy z pewnością ucieszy się gdy zostanie obdarowany butelką tak oryginalnego trunku ;)

Czy to szynka, czy to piwo...Hm...

NORYMBERGA

Na spacer po drugim co do wielkości mieście Bawarii mieliśmy zaledwie jedno popołudnie, ale nie próżnowaliśmy i na szybko strzeliliśmy sobie rundkę po mieście.

Kościół Najświętszej Marii Panny. A na placu przed nim króluje "mydło i powidło"- stragany, straganiki, każdy znajdzie coś dla siebie (od spożywki po przedmioty codziennego użytku)- uwielbiam takie weekendowe niemieckie inicjatywy.

Zamek królujący nad miastem, warto się na niego wspiąć, gdyż rozpościera się stąd panorama całego miasta.

Szpital Świętego Ducha
Boże Narodzenie w Niemczech trwa cały rok.

Kościół Świętego Wawrzyńca.

Włoski powiew...

Cudowne widoczki wieczorową porą.

Zamek Norymberski

DREZNO

Zwane jest najpiękniejszym miastem Niemiec. Fakt- zabudowa architektoniczna robi ogromne wrażenie, aż ciężko uwierzyć, że po bombardowaniach mających miejsce podczas II wojny światowej, Drezno legło w gruzach... Na szczęście zostało odbudowane i dziś możemy podziwiać niezwykłe budowle budowane z rozmachem. Nasza wizyta w tym cudownym mieście była ekspresowa, podobnie jak w Norymberdze, jednak udało nam się je zobaczyć zarówno w dzień jaki i wieczorową porą.
Pałac Zwinger nocą.

Kościół Marii Panny
Nowy Rynek

Kościół Świętej Trójcy nocą

tak, tak- jak zwykle- "wykopki"

A w odległości 16 km od Drezna możemy podziwiać takie perełki: Pałac Moritzburg.

No i jak się okazuje- tak niedoceniane przez nas Niemcy mogą być PIĘKNE! Myślę, że nasi zachodni sąsiedzi w przyszłości jeszcze nie raz nas pozytywnie zaskoczą- mamy jeszcze mnóstwo miejsc do zwiedzenia.