niedziela, 2 lutego 2014

Barcelona, Barcelona...

Głównym celem naszej wizyty w stolicy Katalonii był ślub Natalii i Bartka (pozdrawiamy gorąco! :)) na który zostaliśmy tam zaproszeni. Udało nam się również co nieco zwiedzić.

Spotkanie z tym pięknym miastem rozpoczęliśmy od spaceru jedną z najsłynniejszych, tętniącą życiem ulicą La Rambla, która zaprowadziła nas przez Plac Reial, do królującego nad miastem pomniku Kolumba na Placa Portal de la Pall, a następnie w okolice Starego Portu (Port Vell). Stąd bajkowymi uliczkami Barri Gotic (dzielnicy gotyckiej) udaliśmy się w kierunku Katedry Świętej Eulalii.

La Rambla

Plac Reial

Placa Portal de la Pall

Stary port

Spacer dzielnicą gotycką

Katedra Świętej Eulalii

Kolejny dzień stał pod znakiem ŚLUBU! :) Nasi towarzysze od rana pochłonięci byli przygotowaniami do Wielkiego Dnia, a my po wczesnym śniadaniu wyszliśmy z apartamentu by zgubić się w urokliwych uliczkach Barcelony. Tym sposobem trafiliśmy do Parc de Joan Miro, pod Areneas de Barcelona (dawniej Corrida, dziś centrum handlowe), następnie na Plac Hiszpański, pod zjawiskowy gmach Muzeum Sztuki Katalońskiej- wieczorem odbywają się tu koncerty fontannowe. Mieliśmy jeszcze trochę czasu więc udało nam się jeszcze zahaczyć o Park Przemysłowy.

Areneas de Barcelona

Narodowe Muzeum Sztuki Katalońskiej

" Kobieta i ptak"- rzeźba Joana Miro znajdująca się na placu przy parku o tej samej nazwie

Rzeźba przedstawiająca smoka w Parku Przemysłowym

Latarenki w Parku Przemysłowym

Park Joana Miro- widok z najwyższego piętra Areneas de Barcelona

Plac Hiszpański
Przyjęcie weselne odbyło się w jednej z restauracji serwującej przepyszne jedzenie,  usytuowanej na terenie Starówki-Pablo Espanyol- miejsce w 100% romantyczne, klimatyczne, urokliwe i przesiąknięte historią.

Główne wejście na Pablo Espanyol

Klimatyczne uliczki Starówki

Koncert fontannowy pod Narodowym Muzeum Sztuki Katalońskiej
Następny dzień upłynął pod znakiem najsłynniejszego katalońskiego rzeźbiarza i architekta Gaudiego.
Pierwszym punktem programu była kamienica La Pedrera, następnym bezapelacyjny symbol Barcelony- Sagrada Familia. Przygodę z Gaudim zakończyliśmy w jego słynnych ogrodach z charakterystyczną salamandrą.

La Pedrera

Najwyższe piętro kamienicy La Pedrera

Widok ze szczytu La Pedrera

Wnętrze Świątyni Sagrada Familia

Sagrada Familia w całej okazałości

W drodze do Ogrodów Gaudiego

Słynna salamandra w Ogrodach Gaudiego

Zwieńczenie dnia- przejażdżka kolejką linową na twierdzę obronną, była atrakcją samą w sobie, a ponad to rozpościerał się z niej doskonały widok na całe miasto. Tym optymistycznym akcentem powoli żegnaliśmy Barcelonę...

Panorama Barcelony, widok z kolejki linowej w drodze na starą twierdzę obronną.